• Ви знаходитесь тут:

  • Головна
  • Новини
  • Хід заходів на виконання Державної програми «Репродуктивне здоров’я нації» до 2015 року

Хід заходів на виконання Державної програми «Репродуктивне здоров’я нації» до 2015 року

2015-04-14

Серед життєвих цінностей сучасної людини перше місце посідає цінність життя і здоров’я. Останніми десятиліттями світова наука зараховує проблему здоров’я, в широкому розумінні цього поняття, до кола глобальних проблем, розв’язання яких зумовлює характеристики майбутнього розвитку людства.

З метою виховання свідомого та дбайливого ставлення до власного здоров’я як головної умови реалізації творчого та фізичного потенціалу дитини, формування здорового способу життя, відповідального ставлення держави, суспільства та кожного громадянина до репродуктивного здоров'я як однієї з важливих складових здоров'я нації в цілому, поліпшенню стану репродуктивного здоров'я у Бершадській ЗОШ І - ІІІ ст..№2 постійно проводиться цілеспрямована робота.

Система роботи школи з формування здорового способу життя включає в себе виконання заходів щодо реалізації Державної програми «Репродуктивне здоров’я нації» на період до 2015 року .

Хід реалізації даних програм обговорювався на нарадах при директорові, педагогічних радах та узагальнювався наказами по школі.

Слід зазначити, що основною метою Бершадської ЗОШ І-ІІІ ступенів №2 є організація роботи педколективу та учнівського самоврядування, спрямованої на забезпечення:

• сприятливих та нешкідливих умов для навчання й виховання дитини ;

• оптимальної організації навчального процесу (відповідно до вікових, статевих, індивідуальних особливостей і гігієнічних норм);

• повноцінного і раціонально організованого режиму навчання;

• виховання в учнів культури здоров'я — комплексу особистісних якостей, які спрямовані на збереження й зміцнення здоров'я, посилення мотивації щодо ведення здорового способу життя, підвищення відповідальності за особисте здоров'я;

• пропагування серед батьків культури здоров'я, знань з психології, педагогіки.

Колектив нашої школи намагається організувати роботу з питань репродуктивного здоров’я так, щоб воно було системним і сприяло гармонійному розвитку психофізичних здібностей учнів. Воно не зводиться до періодичного спрямування. Така робота передбачає:

• по-перше, вивчення уявлень молоді про здоровий спосіб життя ;

• по-друге, формування свідомості і культури здорового способу життя;

Заходи з формування звичок здорового способу життя введено в план виховної роботи класних керівників. Кожного навчального року ми його вдосконалюємо, корегуємо.

Учасниками цього процесу є:

• усі вчителі школи;

• медична служба;

• психологічна служба;

• керівники спортивних секцій, гуртків;

• педагог-організатор;

• класні керівники;

• організатори харчування;

• відповідальні за охорону праці.

Базові знання про своє здоров'я учні отримують на уроках фізкультури, «Біології», «Основ здоров'я».

Вивчаючи курс біології в школі діти мають змогу почути і побачити способи зараження різними хворобами та навчитися уникати їх і захищатися від них, а в разі інфікування знати правильний алгоритм дій боротьби з ними, вивчають правила ведення здорового способу життя з метою збереження не лише власного здоров’я , а й здоров’я своїх рідних.

На уроках фізичного виховання діти загартовуються, фізично розвиваються, удосконалюють фізичну силу, витривалість, гнучкість, спритність, вчаться зосереджувати увагу, вивчають основи різних видів спорту. Це є показником здоров’я, бо наші уроки фізкультури проходять на свіжому повітрі при будь-якій погоді. Слід звернути увагу на активну участь учнів школи в спортивних змаганнях і конкурсах: шкільній спартакіаді з міні-футболу, районній легкоатлетичній спартакіаді , змаганнях з баскетболу, волейболу. Учні школи займаються в волейбольній секції. Під девізом «Найкращі ліки в світі – то фізичні вправи» проходив місячник здорового способу життя на уроках фізичної культури в школі. З метою формування звички займатися фізкультурою вчителі озброювали учнів знаннями про фізіологію і гігієну людини, виробляли на їх основі переконання в необхідності систематично займатись фізкультурою. Під час тижня серед різнопланових заходів проводяться: виставка малюнків учнів 2-5 класів «Ми за здоровий спосіб життя!», перегляд дівчатами 8-х класів відеофільму «Коли дівчинка дорослішає» та дівчатами 10-11 класів фільму «Мамо, не вбивай мене!» (відповідальні: практичний психолог Якимишена А.В., медична сестра Слободяник І.А.), виховні заходи «Шкідливі та корисні звички» серед учнів початкової школи та ін..

Вчителі початкових класів також пропагують основи здоров’я, під час проведення уроків та на перервах учителі звертають увагу на вікові можливості дітей та проводять фізкультхвилинки і фізкультпаузи,танцювальні хвилинки, які допомагають зміцнювати фізичний стан школярів. Класними керівниками проведені тематичні виховні години: «Доброго здоров’я», «Ми за здоровий спосіб життя», «Чи бути здоровим - вирішуєш ти» …

Значну роль у реалізації завдань репродуктивного здоров’я відіграє психологічна служба. Психолог школи проводить діагностику індивідуальних особливостей учнів і, таким чином, допомагає вчителям знайти індивідуальний підхід до кожної дитини, крім того вивчає тривожність дітей, їхню стресостійкість, схильність до депресивних і невротичних станів, конфліктність, здатність до емпатії, адекватність самооцінки і способи поводження в різних ситуаціях.

Контроль за фізичним здоров'ям лежить на медичній сестрі. Перш за все медична сестра готує та заповнює листи здоров’я на кожного учня школи, спостерігає за розвитком дітей, санітарними умовами у школі та виявляє захворювання у школярів. Відповідно до діагнозів дітей, які мають проблеми зі здоров'ям, у школі формуються спеціальні медичні групи. Важливим складником здорового способу життя є особиста гігієна, оволодіння санітарно-гігієнічними нормами та загартуванням. Постійно дотримуються вимоги щодо особистісної гігієни шкільних приміщень. Учні молодших класів роблять обов’язкові прогулянки дітей на свіжому повітрі. Проводяться конкурси – рейди «Чистота –запорука здоров’я!», « Який мій клас».

Проводиться робота з формуванням здорового способу життя школярів і через учнівське самоврядування. Цю ідею впроваджуємо через шкільний прес – центр, роботу лекторських груп, періодичне поновлення виставки книг та буклетів, перегляд відеофільмів за участю працівників служби молоді райдержадміністрації.

В рамках батьківського всеобучу та на батьківських зборах розглядалися питання « Як зберегти психічне здоров’я дитини», «Шкідливі звички: як розпізнати й запобігти», «Виявлення, попередження і розгляд випадків насильства та жорстокого поводження з дітьми», «Репродуктивне здоров’я дітей. Проблеми та шляхи вирішення» та інші.

Як і в кожній школі, ми намагаємося запобігати появі шкідливих звичок, активно боремося з тютюнопалінням, вживаємо різноманітні заходи з профілактики алкоголізму, наркоманії, поширення інфекційних хвороб, ВІЛ-СНІДу.

Для учнів підліткового та старшого підліткового віку:

– Проводяться рейди по профілактиці та виявленню випадків тютюнопаління на території школи .

– Класні керівники 1-11-класів протягом року проводять цикл бесід та виховних годин з учнями класу про шкідливість тютюнопаління, наркоманії, алкоголю.

У нашій школі щорічно працює пришкільний оздоровчий табір «Дивограй». Вся робота табору спрямована на оздоровлення школярів, особливо дітей початкової школи та категорійних дітей. Під час роботи табору діти ведуть активний спосіб життя: походи до лісу, річки, участь в різноманітних спортивних секціях, змагання, конкурсах, вікторинах.

Звичайно, вирішення проблеми збереження здоров’я дітей та підлітків потребує пильної уваги всіх зацікавлених у цьому: педагогів, медиків, батьків, представників громадськості Однак, особливе місце та відповідальність з оздоровчій діяльності відводиться освітній системі, яка повинна й має всі можливості для того, щоб зробити освітній процес здоров’язберігаючим, і в цьому випадку мова йде вже не просто про стан здоров’я школярів, а про майбутнє України.

Кiлькiсть переглядiв: 335