РЕКОМЕНДАЦІЇ

ВЧИТЕЛЯМ ПЕРШИХ КЛАСІВ

Від психолога:

  1. Надавайте дітям більше самостійності. Нехай дитина робить «відкриття» сама, не поспішайте давати їй знання в готовому вигляді.
  2. Створюйте позитивний емоційний фон.
  3. Відмічайте його «ріст», терпимість, старанність.
  4. Дуже важливі інтонація, емоційне забарвлення висловлювання, зверненого до дитини.
  5. Неможна дозволяти, щоб негативна оцінка діяльності дитини розповсюджувалася на його особистість, тобто дитину треба критикувати за його поведінку. Оцінка особистості блокує розвиток дитини і формує комплекс неповноцінності, як наслідок, і занижену самооцінку, і рівень притягань.
  6. Стимулюйте участь дитини в колективних справах, іграх.
  7. Привчайте дитину визнавати й адекватно виконувати правила, запропоновані дорослим.
  8. Інтерес – найкраща з навчальних мотивацій, він робить дітей по-справжньому творчими особистостями і дає їм можливість відчути задоволення від інтелектуальних занять.
  9. Пов’язуйте нові знання з раніше засвоєними, зрозумілими.
  10. Повторюйте вправи. Розвиток інтелектуальних здібностей дитини визначається часом і практикою. Якщо якась вправа не виходить, зробіть перерву, поверніться до неї пізніше або запропонуйте дитині більш легкий варіант.
  11. Уникайте незадовільної оцінки. Ніколи не підкреслюйте слабості дитини у порівнянні з іншими дітьми. Формуйте у неї впевненість у своїх силах.

Від вчителів перших класів минулого навчального року:

  1. Добре вивчити зміст навчальних програм 1 класу.
  2. Ознайомитися зі змістом підручників, за якими будуть працювати, щоб підготувати потрібний матеріал (дидактичний, ілюстративний тощо). 7
  3. Для уроків підготувати більше ігрового матеріалу.
  4. За можливістю збільшити адаптаційний період (до 3-4 тижнів).
  5. Вчителю необхідно мати великий запас ігор: дидактичних, рухливих, настільних.

Враховуючи досвід роботи у 2012-2013 н.р. щодо впровадження і реалізації Держстандарту рекомендуємо вчителям, які будуть вести перші класи у 2013-2014 н.р. звернути увагу на:

  1. Методичну підготовку до навчального року. Не всі посібники на достатньому рівні відповідають новій програмі. Так у російськомовних класах з української мови багато нових тем для навчання, які не зустрічались у попередній програмі, тому мали труднощі під час підготовки до уроку. Зверніть увагу на такі теми: «Часові відношення», «Світ навколо» (форма, кольори), «Таємниці природи. Папір», «Як відчувають красу художники» тощо. Є теми цікаві, але матеріалу підручника не вистачає. Так у розділі «Краса слова» є теми: поезія Тараса Шевченка, поезія Лесі Українки, Анатолій Каменчук – український поет, а віршів в підручнику немає. Вважаємо за необхідне придбати зошити з української мови для 1 класу. В підручнику зовсім не приділяється увага українським буквам і звукам, які відрізняються від російських, що може привести до ускладнень у подальшому навчанні.
  2. З математики заздалегідь опрацювати підручник, тому що об’єм матеріалу, призначений для одного уроку або недостатній, або перевантажений.
  3. Зверніть увагу на ілюстративний матеріал підручника природознавства. Він нецікавий, дрібний, відсутні схеми, малюнки, які допомогли у роботі. Тому все це краще підготувати заздалегідь: приладдя для дослідів з водою, ґрунтом, колекції гірських порід тощо. Зошит на нашу думку мати необхідно.
  4. Впровадження стандарту неможливо без урахування і використання новітніх технологій, а саме: здоров’язбережувальної, розвиваючих ігор, особистісно зорієнтованного навчання тощо. Тому вважаємо за необхідне підготувати методичний кейс з накопиченням матеріалу щодо їх реалізації.

ПОРАДИ ЩОДО АДАПТАЦІЇ ДІТЕЙ

Шановні батьки!

Усвідомте, що ваше власне хвилювання передається дитині.

Щоб запобігти цьому, заздалегідь познайомтесь з вихователями та особливостями організації життя в групі.
• Дайте дитині позитивну перспективу: розкажіть, що в дитячому садочку багато іграшок, діток, і їй там буде добре, цікаво, весело.
• Підпорядкуйте домашній режим режиму роботи дитячого садка, особливо додержуйте часу вкладання спати і період харчування.
• Навчить дитину елементарних навичок самообслуговування.

• Подбайте про психічне і фізичне здоров’я дитини.
• Повідомте вихователів про звички та вподобання вашого малюка, про особливості здоров’я і поведінки.
• Потурбуйтеся про нервову систему вашої дитини. В перші дні перебування не залишайте її на цілий день у дитячому садку.
• Тримайте тісний зв’язок з персоналом групи, і будете певні, що працівники зуміли прийняти і зрозуміти вашу дитину, і по-материнськи дбають про неї.

Кiлькiсть переглядiв: 296