Методичне об'єднання вчителів математики, фізики та інформатики

Голова методичного об'єднання

/Files/images/Изображение 104.JPG


*

*

*

*


Кушнір Людмила Семенівна

Вчитель математики

Спеціаліст вищої категорії


Всяк школяр повинен знати,
Як шпаргалки заховати.
Ці шпаргалки непрості,
Їх напам'ять знають всі!
Два на два завжди чотири,
Знають всі у нас в «Афінах».
Паралельні перетнуться,
Якщо кола не зімкнуться.
Але так же не буває!
І в кіно цього немає…
От така вже дивина,
креативна і нова!
Щоб пряму намалювати,
Треба точки дві з’єднати,
Бісектрису провести –
Всі кути слід обвести.
Все це кожен має знати,
І в житті застосувати!
І якщо ти ерудит,
математик і поет,
то ще більше постарайся,
Вчи, читай і не лінуйся!


Члени методичного об'єднання

Титарчук Марія Григорівна

Вчитель фізики, математики та астрономії

Спеціаліст вищої категорії, учитель-методист

Коновалова Галина Василівна

Вчитель математики

Спеціаліст І категорії

Шабовта Сергій Олександрович

Вчитель інформатики та фізики

Спеціаліст ІІ категорії

Чечельницький Володимир Григорович

Вчитель трудового навчання та фізики

Спеціаліст ІІ категорії


Колісниченко Ганна Анатоліївна

Вчитель математики та інформатики

Спеціаліст

Методичні рекомендації щодо вивчення математики у 2015/2016 навчальному році

У 2015/2016 навчальному році 7 класи загальноосвітніх навчальних закладів продовжать навчання за програмою «Математика. Навчальна програма для учнів 5–9 класів загальноосвітніх навчальних закладів» (авт. М. Бурда, Ю. Мальований, Є. Нелін, Д. Номіровський, А. Паньков, Н. Тарасенкова, М. Чемерис, М. Якір), затвердженою наказом Міністерства освіти і науки України від 29.05.2015 № 585 «Про затвердження змін до навчальних програм для загальноосвітніх навчальних закладів ІІ ступеня» та розміщеною на сайті Міністерства освіти і науки України.

Звертаємо увагу, що до навчальної програми з математики внесено зміни, викликані потребою розвантаження навчального матеріалу. Так, з курсу математики в 5-6 класах вилучено елементи комбінаторики й теорії ймовірностей. Учні не зобов’язані більше набувати умінь розв’язувати найпростіші комбінаторні задачі шляхом розгляду можливих варіантів та на прикладах пояснювати поняття випадкової події та ймовірності появи випадкової події.

Програма для 7 класу зазнала таких змін: із курсу геометрії вилучено задачі на побудову, у зв’язку з цим перерозподілено час між темами. Також спрощено державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів.

За Типовими навчальними планами загальноосвітніх навчальних закладів, затвердженими наказом МОН від 29.05.2014 № 664, на вивчення математики в 7 класі відводиться 4 години на тиждень (2 години алгебри і 2 години геометрії).

В основу побудови змісту й організації процесу навчання математики в 7 класі покладено компетентнісний підхід, відповідно до якого кінцевим результатом навчання предмета є сформовані певні компетентності учнів. Їх сутнісний опис подано в програмі в розділі «Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів».

Починаючи з 7 класу, вивчаються два математичних курси: алгебра і геометрія.

Основними завданнями курсу алгебри є формування умінь виконання тотожних перетворень цілих і дробових виразів, розв’язування рівнянь і нерівностей та їх систем, достатніх для вільного їх використання у вивченні математики і суміжних предметів, а також для практичних застосувань математичного знання. Важливе завдання полягає в залученні учнів до використання рівнянь і функцій як засобів математичного моделювання реальних процесів і явищ, розв’язування на цій основі прикладних та інших задач. У процесі вивчення курсу посилюється роль обґрунтувань математичних тверджень, індуктивних і дедуктивних міркувань, формування різноманітних алгоритмів, що має сприяти розвитку логічного мислення і алгоритмічної культури школярів.

Основу курсу становлять перетворення цілих раціональних виразів. Важливо забезпечити формування умінь школярів вільно виконувати основні види перетворень таких виразів, що є передумовою подальшого успішного засвоєння курсу та використання математичного апарату під час вивчення інших шкільних предметів.

Істотного розвитку набуває змістова лінія рівнянь та нерівностей. Відомості про рівняння доповнюються поняттям рівносильних рівнянь. Процес розв’язування рівняння трактується як послідовна заміна даного рівняння рівносильними йому рівняннями. На основі узагальнення відомостей про рівняння, здобутих у попередні роки, вводиться поняття лінійного рівняння з однією змінною. Розглядаються системи лінійних рівнянь з двома змінними.

Значне місце відводиться застосуванню рівнянь до розв’язування різноманітних задач. Важливе значення надається формуванню умінь застосовувати алгоритм розв’язування задачі за допомогою рівняння.

У 7 класі вводиться одне з фундаментальних математичних понять — поняття функції. Також вводиться поняття лінійної функції та її графіка. Ці відомості використовуються для графічного ілюстрування розв’язування лінійного рівняння з однією змінною, а також системи двох лінійних рівнянь з двома змінними.

Функціональна лінія пронизує весь курс алгебри основної школи і розвивається в тісному зв’язку з тотожними перетвореннями, рівняннями і нерівностями. Властивості функцій, як правило, встановлюються за їх графіками, тобто на основі наочних уявлень, і лише деякі властивості обґрунтовуються аналітично. У міру оволодіння учнями теоретичним матеріалом кількість властивостей, що підлягають вивченню, поступово збільшується. Під час вивчення функцій значна увага має відводиться формуванню умінь будувати й аналізувати графіки функцій, характеризувати за графіками функцій процеси, які вони описують, спроможності розуміти функцію як певну математичну модель реального процесу.

Головна лінія курсу геометрії — геометричні фігури та їх властивості. Основними поняттями курсу є точка, пряма, площина, належати, лежати між. Перші три поняття — це основні геометричні фігури, а два останніх — основні відношення. Це неозначувані поняття — для них не формулюються означення, але їх зміст розкривається через опис, показ, характеристику. Інші поняття курсу визначаються, а їх властивості встановлюються шляхом доказових міркувань. Учень має усвідомити, що під час доведення теорем можна користуватися означеннями, аксіомами і раніше доведеними теоремами.

Фігури, що вивчаються у 7 класі, — точка, пряма, відрізок, промінь, кут, трикутник, коло, круг. Учень повинен формулювати означення планіметричних фігур та їх елементів, зображати їх на малюнку, класифікувати.

У 7 класі учні ознайомлюються з основами геометричної науки —означеннями, аксіомами, теоремами, основними методами доведення теорем. Поглиблюються і систематизуються відомості про геометричні величини: довжину, градусну міру кута, площу, об’єм.

У навчально-виховному процесі можна використовувати підручники з алгебри та геометрії для 7 класів загальноосвітніх навчальних закладів, що видані в попередні роки і мають відповідний гриф Міністерства освіти і науки України. При цьому слід зважати на особливості нової програми, оскільки вона відрізняється порядком викладення матеріалу і певними спрощеннями.

Під час підготовки вчителів до уроків радимо використовувати періодичні фахові видання: «Математика в рідній школі», «Математика», «Математика в школах України».

Семінар учителів математики 10.11.2015 р.

Icon of Методичні рекомендації щодо вивчення математики у 2015/2016 навчальному році Методичні рекомендації щодо вивчення математики у 2015/2016 навчальному році
Завдання ІІ етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з математики 2013-2014 н.р.

Перелік рекомендованої МОН України навчальної літератури на 2013-2014 н_р

Календарне планування з математики для 5 класу за підручником авторів Н.А.Тарасенкової, І.М.Богатирьової, О.П.Бочко, О.М.Коломієць, З.О.Сердюк.

Методичні рекомендації щодо викладання математики у 2013-2014 н.р.
Салтановська Н.І., завідувач лабораторії методики викладання математики ВОІПОПП

Про підсумки проведення ІІІ етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з математики в 2012-2013 н.р


Розробки уроків вчителів

урок геометрії 10 клас "Свойства параллельных прямых" Титарчук М.Г.

уроки фізики 8 кл. Титарчук М.Г.

Кiлькiсть переглядiв: 153